Vecka 33

Igår gick vi in i vecka 33. 7 veckor kvar sen är han här! Pallar inte att gå över tiden så han får lov att komma när de sagt..

Han ska väga ungefär 2 kg nu. Vilket känns helt otroligt. Jag har liksom en 2 lg bebis inuti min kropp. De låter inte normalt , men är ju helt naturligt precis som att annat som händer i kroppen just nu.

De sura uppstötningarna som jag har börjar jag få lite kontroll över. Jag försöker äta bättre och samtidigt ta en nocalucol innan jag lägger mig. Det hjälper extremt mycket. Så sömnen har återhämtat sig för att de senaste nätterna krasha totalt igen. Är trött konstant men kan inte sova. Kroppen arbetar på högvarv konstant. Antar att de beror på att Mowgli nu ska växa ungefär 200 gr per vecka fram till förlossningen. Jag har tänkt att det är först när barn är födda som tröttheten och sömnbristen kommer men de verkar inte funka så. Känns ju som en opraktisk förberedelse att va trött redan innan.

Vardag | Bfseptember2016, Gravid, Vecka 33 | |
Upp