Vecka 32

I fredags gick vi in i vecka 32. Då är de bara två månader kvar. Det känns som oändligt lång tid samtidigt som de känns väldigt nära. Till stor del tror jag det beror på att jag är övertygad om att jag inte kommer gå hela 40 veckor. Han kommer tidigare, men är samtidigt medveten om att risken finns att gå 42 veckor innan de sätter igång förlossningen på konstgjordväg.. jag kommer bli så förvånad då, det stämmer inte alls med känslan jag har i kroppen.

Värken i fingrarna har blivit lite bättre. Tror till stor del det beror på att vädret är sämre idag. Gissar på att de bara är vi gravida som blir glada när de regnar på sommaren.

I övrigt fortsätter foglossningen att kännas. Extremt mycket mindre här på landet än hemma eftersom jag slipper trappor men ändå. Hoppas på att Mowgli väljer att fixera sig snart. Om han gör det sa min BM att de kunde stabiliseras lite och kännas bättre. Det hade varit så skönt att kunna röra sig lite mer på förlossningen och inte känna sig så låst.

Vardag | Bf2016sep, Gravid, Vecka 32 | |
Upp