styrketräning som gravid


Efter jobbet igår och på lunchen idag så var jag på gymmet och lyfte lite vikter. Med betoning på lite. Jag har helt tappat motivationen till att träna. Det jag gillar med träning är att känna mig stark och att utvecklas. Men de är ju inte läge för det just nu. Jag behöver hitta något annat som motiverar mig , men att va stark och frisk genom hela graviditeten är inte mål nog. Jag har försökt tänka att de är målet men jag känner mig mindre och mindre sugen på att träna. De hjälper väl inte heller att vara trött konstant och vara svag i kroppen. 

Jag vet inte om problemet är målet eller om de är att jag tycker styrketräning är tråkigt just nu. Har börjat fundera på att pröva någon annan träningsform. Men jag vet inte riktigt vad. I 2 veckor till kör vi bootcamp med jobbet så de är först efter det som jag behöver fundera på de..



| |
Upp