Minskade fosterrörelsee

Det började egentligen igår. Jag tyckte mowgli rörde sig mindre och framförallt svagare. Sen hade jag en natt av ungefär 0 sömn vilket gjorde att jag hade massa tid att känna efter. Han brukar vara bra på att böka runt på natten , speciellt om jag vänder mig mycket. Så på morgonen ringde jag till förlossningen och fick en tid för att komma och göra en undersökning. Kände ju att han rörde sig, men har hört så mycket om att man ska vara uppmärksam på minskade / ändrade mönster när de kommer till fosterröelser så de kändes bäst att ta de säkra före det osäkra.

På plats tog de urinprov, fick ligga en stund med ctg ( när de mäter bebisens hjärtljud) och efter det ett ultraljud. Allt såg superbra ut och troligen har han flyttat sig lite vilket ger en annan känsla. Men de känns ändå rätt att jag åkte in. Hade varit väldigt stressad annars

Vardag | Gravid, Minskade fosterrörelser, Sös, Ultraljud, Vecka 34 | |
Upp