#inteerkvinna


Igår var en trött måndag. Var inte alls sugen på att kliva upp men gjorde det ändå. Det känns som att jag påverkas av att all snö är borta och att det känns mycket mörkare ute. Jag längtar verkligen till våren och att det blir ljust på morgonen nu. 

Efter jobbet spelades det in podd. Den blir nog bra , det kändes i alla fall som att vi sa massa kloka saker och inte bara satt och flabbade i en timme. 

På vägen hem loggade jag in på internetz och blev trött igen. Samma trötthet som jag känt sen i fredags. Taggen #inteerkvinna cirkulerar på diverse sociala medier. Och det är fint och bra och jag la ut en bild också. Men jag blir så trött på att det behövs. Att kvinnor ska behöva stå upp och säga att vi inte vill bli försvarade av rasister.  Att rasister använder kvinnor som en ursäkt för att utöva ditt hat och våld. Att det ens finns rasister. Orkar inte..

Från min instagram:

| |
Upp