bröllopsklänning i stockholm


Idag var mamma på besök i stan. Vi åt lunch på Vingårda med Lars sen åkte vi ut till Ropsten och besökte en bröllopsbutik. 


Jag har varit lite stressad över det med klänning. När en läser på internet så framstår det som att det ska köpas tre år innan man tar studenten och sen bara sys om lite. Och hon som jobbade i butiken berättade att anledningen till att folk köper klänning ett halvår innan bröllopet är att många butiker som syr upp klänningar börjar när du har betalat. Och då tar det att tag att sy klart. Jag tycker det verkar konstigt att köpa en klänning ett halvår innan. Du hinner ju ändra smak / tema femton gånger. Plus att många tänker väl gå ner i vikt inför sitt bröllop, du har ju ingen aning om vilken kropp du kommer ha om 6 månader. Jaja folk får väl göra som de vill. Jag hittade en som kändes bra. Så jag kan ta det lite lugnt. Pröva på andra ställen och sen kanske köpa 1-2 månader innan bröllopet  det känns mer realistiskt.


Det med att försöka se glad ut när jag tycker jag har en ful klänning är inte min starka sida. Det här är två av de jag prövade som jag inte gillade . Den jag tyckte om är inte på någon av dehär bilderna. Den bilden sparar jag till senare. Plus att jag vill pröva på några andra butiker innan jag bestämmer mig.



| |
#1 - - Caroline:

Jag trodde aldrig jag skulle fastna för någon bröllopsklänning öht, men så testade jag den som sedermera blev min. 7 månader innan bröllopet köpte jag den. Dock gjordes de sista alterneringarna i storleken 1 vecka innan bröllopet. Jag vågade helt enkelt inte vänta.

Dagens tips är Wedding castle ute i Barkarby. Där slapp jag känna mig som en prinsessa och fick känna mig som en pangsnygg brud istället :D

Svar: åhh superbra tips ! dit ska jag verkligen åka i så fall :) vill också vara mer pangsnygg än prinsessa .
deckre.blogg.se

Upp