byta barnmorska


De är dags att byta barnmorska känner jag. När vi kom från dagens möte sa Lars direkt att de märks att jag inte gillar henne. Känns som att hon inte tillför något överhuvudtaget till denna graviditet. 

Idag var tredje gången vi sågs. Lars har varit med vid alla besök och hon kollade på honom som att hon var osäker på om han skulle med eller inte. Dessutom ropade hon upp mig med mitt mellannamn som jag berättat är ett mellannamn och inte mitt tilltalsnamn. Redan där var jag missnöjd. Mötet gick ut på att hon frågade om jag hade någon fråga. Svarade inte just nu, för jag har vid tidigare möten ställt frågor i början vilket har gjort att hon pratat om saker flera gånger och har verkat mer förvirrad. Sen frågade hon om jag fått svaret på blodprovet. Jag var osäker men sa att om du inte har gett mig det så tror jag inte de. Känns också som en sak hon borde veta / gjort en anteckning om. hon pratade lite om föräldragrupper och skrev ut ett intyg som skulle till försäkringskassan. Sen var de slut. 

Eller jo hon nämnde att vissa kvinnor kan ju ha besvär som illamående och ont i bäckenet. Jag sa ja jag har ju det. Vilket gjorde att hon tyckte jag kanske skulle gå till en sjukgymnast. Vilket jag har gjort redan, för hon har sagt det ! Hon har ingen koll, hur svårt ska det vara att läsa en journal i 2 min innan en ny patient kommer.. Alt göra det i smyg under mötet, hon sitter ju ändå vid datorn.

Ja ja. Less bara, jag ska ringa imorgon och byta. Kan inte göra de nu för hon har telefonen. Det vet jag för att de kom in en annan sköterska under vårt möte och småpratade lite innan hon gick hem..

| |
Upp